Gedachtenisdienst 2020

Liturgisch bloemschikken Gedachtenisdienst 2020

‘Dichterbij dan ooit’
Het licht dat ons aanstoot in de morgen; verbeeld door de lange kaars in het midden van de cirkel , in de schaal. Hier om heen is de grond bedekt met groene en gekleurde herfstbladeren.
7 witte, lichte rozen staan om de kaars en staan voor de mensen die een dierbare hebben verloren. Een roos van liefde. In de schaduw van elke roos staat een kleine roos, de overledene, die nu dichterbij is dan ooit. Vooral in deze tijd waarin je zo op jezelf terug geworpen wordt.
De ronde schaal vormt de gemeenschap, verbonden door een cirkel van de klimop, die klimt naar het licht, die ook de trouw symboliseert.
Daarom heen de gebroken spiegel, op de bladeren van de herfst. Hierop komen de gedenk lichten, die tijdens de viering aangestoken worden en op de gebroken spiegels komen te staan. Ze vormen een grote kring om de gemeenschap heen, in de wereld.